26 юли, 2010




Хората са склонни да придават значение на нещата. Затова каквото и да ме видите, че правя, вие го виждате през собствените си очи и го интерпретирате чрез информацията от собствените си изживявания.
Всеки човек има различни изживявания и тяхното значение зависи от правилата, които сме приели за тях. Каквото и значение да им дадете, в крайна сметка това се отнася само за вас, но не го прилагайте към лечението с вяра ...
Не си мислете също, че ако нещо не се случва, значи не го правите както трябва. Това се отнася само за начина, по който тълкувате събитията през призмата на собствения си светоглед. Ще видите каквото очаквате да видите и в повечето случаи ще научите само това, което си мислите» че вече знаете или се надявате да откриете ?! ...
Share/Save/Bookmark

22 април, 2010

Мег Лоузи - за децата

Дфн, е авторка на няколко книги на духовна тематика и води свое радиопредаване, излъчвано по интернет радиото към сайта на Шърли Маклейн. Мег Блекбърн е консултант на “Добро утро, Америка”, води лекции и семинари по цял свят и има дългогодишна лечителска практика.

На базата на своя 30-годишен опит като практикуващ лечител д-р Блекбърн ни предлага една нова, духовна перспектива, за да разберем по-добре нашите деца и да им помогнем в техния път.

Децата на новото време – кристалните деца, децата индиго и звездните деца – са носители на ново съзнание. Те представляват скок в развитието на човечеството. Много от тях имат необикновени дарби: общуват телепатично, помнят миналите си животи и мисията си на земята.
реклама
Децата разговарят с ангели, с духовните си наставници и със същества от други светове. Разказите им включват пътувания извън тялото до Атлантида, до звездни системи в паралелни вселени и други измерения. Новите деца повдигат завесата, която разделя нашата реалност от другите светове, и отговарят на въпроси, които живо интересуват човечеството:

* Каква е истинската цел на човешкото съществуване и как можем да я постигнем.
* Има ли светове отвъд нашия. Как изглеждат те.
* Бог, войната, животът и смъртта през очите на децата.
* Как да лекуваме тялото и духа си.
* Какви промени ще настъпят през 2012-а. Какво бъдеще очаква човечеството.

Навлизаме в нова епоха, когато на карта е заложено оцеляването на човечеството. Новото поколение деца носи промяната, от която се нуждаем. Те имат знания и мъдрост, които биха искали да споделят с възрастните. Ще чуем ли техния глас?

...
Избиране на живот сега и в миналото
Откъде сме дошли? Какво е било, когато сме погледнали от рая и сме решили кога да дойдем и какви искаме да бъдем? Дали се е протегнала една голяма ръка и се е чул глас: “Ти! Отиваш там!”. Или просто сме се появили? Материализирали сме се с раждането си?
От другата страна на борда Децата на новото време, независимо дали са Кристални, Звездни или Индиго, често се подготвят и сами избират идването си на този свят.
Много от децата, с които съм разговаряла, си спомнят точно как са избрали родителите си, най-вече заради предизвикателствата, пред които ще ги изправи това семейство. Някои от децата, знаейки, че в този си живот ще бъдат различни, са се спрели на родители, които ще имат възможността и желанието да се грижат за тях. Освен това си спомнят и как са влезли в телата си и как са се родили. Обикновено тези спомени изчезват след шестата или седмата година, но това невинаги е така.
Децата често говорят за миналите си животи. Подробностите в много от случаите са стряскащи, а понякога, с малко проучвания, и проверими. В “Децата на новото време” разказах за едно момченце, което казало на баща си, че иска да взима уроци по китайски. Не че не го знаело, просто имало нужда от малко помощ, за да си го припомни. Било на 6 години. Спомняло си толкова много подробности, че родителите му се поровили в историята на Китай и действително успели да установят кой точно е бил тяхното дете.
За целите на настоящата книга реших да разпитам децата какво си спомнят. След всеки отговор не спирах да се удивлявам как те затвърждаваха със спомените си различните категории, в които попадаха. Звездните деца например често говорят за планети в далечни галактики. И това не са просто измислици. Хора с такива спомени има навсякъде.
Ето въпросите, които зададох на всяко от децата:
В.: Какво е да дойдеш в този живот? Наистина ли е въпрос на избор? Спомняш ли си как реши да дойдеш? Как беше? Спомняш ли си откъде идваш? Спомняш ли си други свои прераждания или дори първоизточника на целия живот?
А ето и техните отговори:
Баба Чандра: Беше ми много трудно, тъй като знаех, че ще бъда инвалид.
В.: Наистина ли сама си го избра?
Баба Чандра: Да, сама си го избрах. Знаех, че трябва да свърша “Работата”.
В.: Спомняш ли си кога реши да дойдеш?
Баба Чандра: Да, реших го, когато двете с майка ми бяхме на планетата Малдек, преди да бъде разрушена и да се превърне в астероиден пояс.
В.: И как беше?
Баба Чандра: Все още ми беше много трудно, тъй като знаех, че няма да мога да използвам триизмерното си тяло. Навъртах се около родителите си около 10 години, преди да се реша да дойда (да бъда родена), тъй като знаех, че баща ми ще умре и на майка ми ще й се наложи да ме отглежда сама.
В.: Спомняш ли си откъде идваш? Кой е твоят източник?
Баба Чандра: Да, но не мога да кажа това на никого.
В.: Какво си спомняш от другите ти прераждания?
Баба Чандра: Всеки от нас има милиони прераждания зад гърба си. Последният ми земен живот беше в Лемурия.
В.: Спомняш ли си Източника на живота?
Баба Чандра: Да, спомням си как дойдох от Източника на всичко живо.
В.: Ами ти, Джуд?
Джуд: Трудно! Това е първата дума, която изниква в съзнанието ми. Оглеждам се наоколо и виждам хора, които си правят пластични операции и какво ли още не, и това се разминава с усещането ми за целта на нашето съществуване. В този свят има прекалено много материализъм, а не в това е смисълът и причината да сме тук.
Понякога се спирам и гледам как хората преминават покрай мен с автомобилите си. Мисля си, че всички те си имат семейства, имат къде да отидат. Всеки се движи толкова бързо, че не вижда онова, което е пред очите му.
Съзнавам, че разрушаваме Майката Земя, на която живеем, и си мисля какво мога да направя, за да стане тя по-добро място. И точно това ме затруднява. Изключително трудно е да предадеш посланието си, въпреки че медиите предоставят доста възможности. Не е лесно да бъдеш приет от масите, когато имаш да кажеш някаква истина. Трудно е.
В.: Спомняш ли си дали идването ти тук бе въпрос на личен избор?
Джуд: Честно казано, зная, че да дойда тук е мое решение, както и да се връщам отново и отново. Виждам, че има много души, които чакат реда си, за да станат човеци. Опашката е ужасно дълга, макар че на Земята вече има милиарди хора.
Не си спомням решението си да се върна, при все че с всеки изминал ден осъзнавам все по-ясно причината за избора ми. В търсене на тези отговори се свързах с една жена – световноизвестен мистик. Тя ми помогна да осъзная, че сам съм взел решението да се върна тук. Наскоро пак ми прави тълкувание, в което се казваше, че душата ми е много древна, още отпреди да се появи Земята, и че съм решил да дойда тук, за да предам интергалактическо послание на хората. Това бе потвърждението, от което се нуждаех, защото от самото начало знаех тези неща.
Един инцидент силно разтърси душата ми. Случи се, когато бях на 19 години, и представляваше преживяване извън тялото. Умрях и се върнах отново. Именно тогава осъзнах, че сам съм избрал да дойда тук, когато съм се родил, а после да се върна, след като умрях. Имаше причина да съществувам. Оттогава насам живеех само за да я открия.
В.: А какво ще кажеш за Източника, за мястото, откъдето си дошъл в самото начало. Спомняш ли си го?
Джуд: Зная, че енергията на душата ми не идва от Земята. От известно време проучвам произхода й. Очевидно е, че се е появила от мислите на Създателя, но знам обаче, че има още много неща, които на този етап не съм в състояние да разбера.
Мястото, откъдето идва енергията на душата ми, е съществувало преди Земята и дори преди Слънчевата система. Това е всичко, което зная засега, макар че търся и ще продължавам да търся, докато не намеря отговора. Откакто се върнах към живота, след като бях умрял, започнах да разплитам дългата нишка на пътуванията на моята душа. Също така започнах да гледам с други очи на необяснимите парадокси на живота. Един от най-големите е времето и пространството.
В.: Ами миналите ти животи? Какво можеш да кажеш за тях?
Джуд: Вече зная, че всички минали животи се случват едновременно, но в измерения с малко по-висока или по-ниска честота. Те наподобяват Земята, каквато е СЕГА, но постоянно нарастват в своето време и извън времето, откъдето идва и парадоксът. Тогава ми стана ясно, че мога да използвам способностите и талантите от миналите си прераждания СЕГА. От този момент започнах истински да се пробуждам и да настройвам душата и целта на живота си към настоящото прераждане.../ Откъс от глава 2 /



“Разговори с децата на новото време” – Мег Блекбърн Лоузи
Share/Save/Bookmark

04 април, 2010

Тази страст




Ако можех да избирам чувствата си към околните, бих избрал да съм влюбен в тях - от цялото си сърце.



Докато тази страст отмира, бих избрал изпод нея да се ражда чувството.


Бих избрал аз и човекът срещу мен да не се плашим от изчезването на страстта и да съумеем да се справим с промяната, която ще настъпи когато силата на чувството се превърне в дълбочина...


Бих избрал това чувство да бъде любов, не просто желание.

Х. Букай - "Писма до Клаудия"




И най-накрая бих избрал възможността понякога да се влюбвам отново в човека, когото обичам.
Share/Save/Bookmark

05 март, 2010

Великите _ Епиктет





Епиктет (50-140) е гръцки философ-стоик:

Ако говорят зле за теб и ако е вярно — поправи се; ако не е вярно – смей се. Владей страстите, иначе те ще те завладеят. Завистта е враг на щастливите. Има само един път към щастието: да престанеш да се безпокоиш за нещата, които не са подвластни на волята ти.



Въпреки, че познавам много богаташи, аз въобще не съм богат.


Изречено по повод един млад човек говорел в театъра, че е умен, защото е беседвал с много философи. Колкото по-рядко е удоволствието, толкова е по-приятно.

От лозата излизат три клонки: клонка на наслаждението, клонка на пиянството и клонка на наглостта. По-добре да знаеш как да практикуваш добродетелите, отколкото да знаеш как да ги описваш.
Share/Save/Bookmark

04 март, 2010

Eзик






Гледайте хората, с които говорите, право в очите. Ако гледате надолу или встрани, изпращате сигнал, че не сте сигурни в себе си и се поставяте в удоб¬на за манипулиране позиция...

когато гледате в събеседника си, дори да сте нервни, излъчвате посланието, че не се страхувате да общувате с него очи в очи.
• Позата и езикът на тялото също трябва да изразяват самоувереност и сила. Изправете се колкото можете. Ако седите, не се прегърбвайте. Не си покривайте лицето с ръце и не ги стискайте нервно. Ако сте уверени в себе си, можете да се освободи¬те от потрепванията, гримасите и дори изчервяването. Говорете с твърд, не с треперещ тих глас.
• Поработете върху езика си .,.

Тези навици издават несигурност и спъват ефективното общуване.

Ако е нужно, говорете по-бавно и обмислено. Ако обърнете достатъчно внимание на начина си на изразяване, можете да промените издаващата слабостта ви реч в много кратък срок.

Share/Save/Bookmark

28 февруари, 2010

Елин Пелин

Р.Магрит















Умник Гюро с умници другари

Появила се мечка стръвница, та изпояла момите по кладенците, бабите по
огнищата, старците по механите, децата по улиците. Никой се не наел мечката да
убие, селото от зло да отърве.

Наел се умник Гюро с умници юнаци. Повел ги Гюро по гора зелена, по върхища и
долища, повел ги, заклел ги - мечката да хванат, жива или мъртва в село да я
докарат.

Ходили, скитали, падали, ставали - мечата дупка стигнали.

Зарадвали се умник Гюро с умници юнаци.

- Ей те тебе, мецано Тодоро - викнал Гюро, - излез да се поборим!

Заревала мечка стръвница в дупка хладница. Реве и не излиза.

- Чакай, ще те науча! - викнал умник Гюро, па рекъл на своите умници другари: -
Вържете ме през кръста с яки въжета, па ме пуснете в мечата дупка, мечка
стръвница жива за ушите да изтегля.

Умници юнаци вързали умник Гюро и го в мечата дупка пуснали.

Лапнала мецана Тодора умната глава на Гюро и заревала.

- Аа, улови я! Дръж, Гюро! - завикали умниците и задърпали въжето.

Те дърпат навънка, мечка дърпа навътре. Мечка дърпа навътре, те дърпат навънка!

По едно време - що да видиш! Извлекли умник Гюро без глава...

Чудом се чудят умници юнаци.

- Бре, де му на Гюро главата?

- Ама той имаше ли глава?

- Мисля, че имаше.

- Па аз мисля, че нямаше.

- Имаше.

- Нямаше.

Скарали се умници юнаци и не могат да решат - имал ли умник Гюро глава, или
нямал! И отишли да питат булка Гюровица. Почукали, потропали на вратата:

- Излез, излез, булка Гюровице, да ни кажеш - имаше ли Гюро глава, или нямаше!

Излязла булка Гюровица, почесала се, помислила, па рекла:

- Не знам!

- Ка-ще да не знаеш? Помисли си!...

- Е, знам ли... За Великден Гюро си капа купува, та трябва да е имал глава...

Share/Save/Bookmark

21 февруари, 2010

Философия в изкуството 2

Музея на Алфонс Муха в Карлови Вари




Ар Нуво е стил в изящните изкуства, архитектурата и приложните изкуства. В различните страни той се нарича още Модерн стайл (Modern Style), Модернизъм (Modernisme), стил Либерти (Stile Liberty) или Виенски сецесион

Ар нуво достига своя връх през 90-те години на 19 век (особено периода 1890–1905). Като реакция на академичното изкуство на 19 век, стилът се отличава с изобразяване на плоски декоративни форми; преплетени форми на камшиковидната крива; асиметрия; изтъкване на ръчно изработените предмети, като опозиция на фабричното производство; широка употреба на нови и често скъпи материали; внимание към детайла и изработката; отхвърляне на предишните стилове в изкуството...

Особено характерни за ар нуво са всевъзможните вълнообразни форми — ластари, пламъци, вълни, буйни, развяващи се стилизирани женски коси. Имайки като своя основа стила модерн и японизма, той също покровителства украшателството преди всичко в архитектурно отношение.


Засилено е присъствието на пълзящите флорални мотиви. Балконите и еркерите се подкрепят не само от атланти (наместо класическите кантилеври), но и от клони на дървета, изработени от камък, цимент, гипс. Растителни и животински мотиви украсяват сводовете и рамките на прозорци и врати, подобно на един доста по-ранен пример — Мануелинската архитектура. Много архитекти като Гауди утвърждават този стил на пренаситената украса в архитектурния пластичен декор...


Ар нуво е движение, което е много широко в обхвата си. За много европейци то обхваща един цял начин на живот. Възможно е да се живее в къща, вдъхновена от Ар нуво, с Ар нуво гарнитура, прибори, съдове, пепелници и т.н.


Движението Ар нуво си поставя за цел да направи изкуството част от всекидневния живот, както и да прекъсне всички връзки с класическите времена и да разруши бариерите между изящните и приложните изкуства. В основите на Ар нуво лежи един специфичен начин на мислене относно модерното общество и новите методи на продукция, с опит да се предефинира значението и естеството на работата в изкуството, така че изкуството да не пренебрегва който и да било ежедневен обект, без значение на неговото приложение...

от нета
Share/Save/Bookmark

Философия в изкуството

Роб Гонсалес


Дадаизмът е движение в изкуството, което се развива след 1 - та световна война. То се изявява в изящните изкуства, литературата, театъра, дизайна и др. Характеризира се с нихилистичното си отношение към красотата, влечение към абсурдното, анархията, отрицание на естетичните норми, провокативността и чувството си за хумор. Дадаистите не влагат конкретни послания в творбите си.
Те оставят зрителя да направи собствена интерпретация на произведенията им. Дадаизмът се заражда като реакция срещу буржоазно-националистичните и колониални интереси, които създателите му считат за причини за избухване на войната, както и като протест срещу културния и интелектуален конформизъм... Дада критикува логиката в творческия процес, игнорира естетиката, това е (анти)изкуство на абстракцията, ирационалната мисъл или изобщо липсата на такава; подигравка с традиционните ценности в изкуството.

Действително дадаизмът стига до крайности, както и всяко течение, възникнало като реакция срещу определени социални, културни и морални нагласи.



Рене Магрит

Но се счита, че впоследствие дада се трансформира в сюрреализъм и в други форми на модернизма, и че всъщност именно дада поставя началото на постмодернизма. Смята се също, че стилове и течения в изкуството като авангард, попарт, флуксус са повлияни от дадаизма...

...френската дума "dada" - децата наричали дървено конче-играчка.
Много от дадаистите искат да изразят своето пълно отрицание на изопачената реалност и световния ред, който я е допуснал.

от Укипедия
Share/Save/Bookmark

14 февруари, 2010

Терапия с музика

Музиката се възприема от всички живи организми. Звуците, в това число и музикалните, се улавят от слуховите рецептори, постъпват по нервните влакна в мозъка и там детайлно се анализират. След това мозъкът ги предава на целия организъм - разширяват се или се свиват кръвоносните съдове, променя се кръвотокът, вследствие на което се променят пулсът и честотата на дишане.


Музикалните звуци чрез своите вибрации действат на тъканите на организма. А това е дало възможност на специалистите да разработят апарати, като например акустичния излъчвател, който се поставя на определен орган. Тези апарати показват ритъма на работа на съответния орган, например на жлъчния мехур.

МОНОТОННАТА МУЗИКА ИМА УСПОКОЯВАЩО ДЕЙСТВИЕ

Музиката е ефикасно лекарство при:

1.невротични разстройства;

2.дискинезия на жлъчния мехур;

3.гастрит с повишена киселинност;

4.язвена болест на стомаха и дванадесетопръстника;

5.заболявания на опорно-двигателния апарат;

6.усложнения след черепномозъчни травми.


Всички сме забелязали как нашата нервна система получава удоволствие от спокойните, равномерни ритми. Такава музика може да контролира организма – забавя или ускорява сърдечния ритъм, повишава или понижава кръвното налягане, възстановява мозъчното кръвообращение, активизира работата на мозъка.

Източната музика, която е характерна със своята монотонност, намалява напрежението, затова се използва в комплексна терапия за лечение на сърдечносъдови заболявания. Такива композиции помагат за нормализиране на нервнияобмен, а това е важно при хронични нарушения на белите дробове и хронична кислородна недостатъчност на мозъка. Немските психолози прилагат музикотерапия за премахване на стреса. Отначало музиката помага на подсъзнателно, а след това на съзнателно ниво. Те залагат по-скоро на тъжна музика.

Френският композитор О. Шанти създал редица произведения, като наблягал не само на музикалната тема, но и на инструментите, с които тя се изпълнява.


Например тамбура, китайска флейта, барабани и акустична китара заедно възстановяват процесите на възбуда и потиснатост в мозъка и така се отключват лечебните резерви. Тези равни мелодии (без изразена минорност или мажорност) се съчетават хармонично с биологичните ритми.

Адреналинът, който се отделя в по-големи количества, в малки дози е по-скоро полезен, отколкото вреден. Този хормон стимулира не само мозъка, но и цялата хормонална и имунна система. Ние бихме повишили своя имунитет, ако “си назначим” една доза “Бийтълс” например. Немските анестезиолози твърдят, че успешно използват музикотерапия в най-стресови за човека моменти. Добре подбраните мелодии намаляват нивото на хормоните на стреса и ускоряват процеса на рехабилитация...

... психология на човека
Share/Save/Bookmark

послание

Моята снимка
Не си поставяйте цели спрямо това, което другите хора мислят за важно. Само ти знаеш, кое е най-добро за теб! Не позволявай на Живота да ти се изплъзне, като живееш в миналото или в бъдещето. Живея пълноценно всеки Ден, Направете го и Вие за да бъде пълноценен и вашия Живот!