21 април, 2009

На драго сърце

Искам да Ви разкажа една чудесна история, която показва както силата на Една Личност, така и хумор й , и мъдроста.
По времето на Сахиб имало един пандимонт , т.е. учител.
Неговата история е записана в свещените писания и тя разказва как той изучил обстойно свещените и другите книги, и станал най-учения човек в район с радиус от няколко мили, заради което той нарекъл себе си "сарбаджет ", което означава „човек, който е победил всички". Щом завършил своето учене, той се върнал в къщата на майка си. Тя била последовател на и той й казал: „Майко, аз станах Сарбаджет; отсега нататък трябва да ме наричаш така." Тя отвърнала: „Ще те наричам така, ако можеш да надвиеш по знание Кабир Сахиб."
Светското знание често стимулира гордостта. И като взел безгрижно книгите си, пандитът казал: „О, това е нищо". След което тръгнал към скромното жилище на Кабир Сахиб.
Кабир Сахиб казал на младия човек: „Е, Надит Джи, какво си донесъл тук?" Гордият пандит отвърнал: „Аз съм Сарбаджет и съм дошъл да те надвия по знание." Кабир Сахиб му се усмихнал и казал: „Не искам да споря по този въпрос, затова просто запиши, че Сарбаджет е спечелил, а Кабир е загубил и аз ще се подпиша под това." Пандитът бил много доволен, че Кабир се предал толкова лесно; той бързо написал думите и дал на Кабир да го подпише. Той се върнал у тях и размахвайки победоносно листа пред майка си, казал: „Сега ще трябва да ме наричаш Сарбаджет, защото Кабир Сахиб призна това." Тя взела хартията и прочела на глас: „Сарбаджет загуби, а Кабир спечели." Не можейки да повярва, пандитът прочел текста сам и казал: „Как е възможно? Трябва да има някаква грешка. Ще се върна при Кабир Сахиб." Щом пристигнал в къщата на Светеца, той избърборил: „Махарадж, направил съм малка грешка, затова искам отново да напиша текста." Кабир на драго сърце се съгласил и подписал новия текст. Когато

пандитът се върнал у тях, майка му прочела листа и казала:
„Но тук все още пише: „Сарбаджет загуби, а Кабир спечели."
Share/Save/Bookmark

Няма коментари:

Публикуване на коментар

послание

Моята снимка
Не си поставяйте цели спрямо това, което другите хора мислят за важно. Само ти знаеш, кое е най-добро за теб! Не позволявай на Живота да ти се изплъзне, като живееш в миналото или в бъдещето. Живея пълноценно всеки Ден, Направете го и Вие за да бъде пълноценен и вашия Живот!