17 декември, 2009

Каузалната модалност

За каузалната модалност са характерни ежеминутност, актуалност, спонтанност, състояние "тук и сега". Осъзнаването идва по-късно. Вие седите зад кормилото на автомобила, някой ви отрязва, вие натискате клаксона или удряте спирачки, или шофирате - в този момент не мислите за това, какво означава протичащото с вас, вие не се занимавате с ментално моделиране. Вие действате. Ето това е събитие. За силното каузално активиране са характерни искреност и въвлеченост, тоест осмисляне в абстрактни категории на това, което става. С други думи, тук няма интерпретации, а има пряка реакция на непосредственото въздействие на обкръжаващия свят.
Ето защо аз не обичам (разбира се, с извинения) да чета лекции, аз обичам да пиша книги. Тук пред вас, от мен се изисква значително по-високо ниво на спонтанност, неочакваност, каузалност, отколкото на мен, видимо, ми е свойствено по природа. По принцип добрата лекция не е това, което се готви отрано, а след това се чете от хартията - в нейния ход през цялото време трябва да има импровизации. Има хора, на които това им се отдава твърде лесно, а има хора, които са по-систематични, те имат по-голям акцент на будхиалното тяло, при тях импровизациите стават по по-тежък начин.
Share/Save/Bookmark

Няма коментари:

Публикуване на коментар

послание

Моята снимка
Не си поставяйте цели спрямо това, което другите хора мислят за важно. Само ти знаеш, кое е най-добро за теб! Не позволявай на Живота да ти се изплъзне, като живееш в миналото или в бъдещето. Живея пълноценно всеки Ден, Направете го и Вие за да бъде пълноценен и вашия Живот!