05 март, 2009

Човешката природа

Немският философ Фридрих Ницше веднъж казал: "Няма смисъл да се прекарва времето в постоянно обсъждане на всичко на света, да прави грешки от време на време е част от човешката природа.
Ние знаем че "Има хора, които настояват, че са прави дори в дреболиите. Често пъти те не си разрешават да грешат. Всичко, което те постигат по този начин, е страх от движение напред. Страхът от допускане на грешка е вратата, която ни затваря в замъка на посредствеността. Ако ние преодолеем този страх, ще направим важна стъпка в посока към нашата свобода".


Будисткият учител пътешествал пешком със своите ученици, когато забелязал, че те обсъждат кой сред тях е най-добрият. "Аз медитирам в продължение на петнадесет години" - казал един. "Аз съм милосърден от момента, когато напуснах дома на родителите ми" - казал друг. "Аз винаги съм следвал наставленията на Буда" - съобщил третият. По обяд те се спряли под едно ябълково дърво за почивка. Клоните на дървото били така обсипани с ябълки, че увиснали под тежестта им, докосвали земята. "Когато дървото е претоварено с плод, неговите клони се навеждат до самата земя.
Истински мъдър е скромният. Когато дървото не носи никакъв плод, неговите клони са високомерни и надменни.

Глупавият човек винаги вярва, че е по-добър от другите".
Share/Save/Bookmark

Няма коментари:

Публикуване на коментар

послание

Моята снимка
Не си поставяйте цели спрямо това, което другите хора мислят за важно. Само ти знаеш, кое е най-добро за теб! Не позволявай на Живота да ти се изплъзне, като живееш в миналото или в бъдещето. Живея пълноценно всеки Ден, Направете го и Вие за да бъде пълноценен и вашия Живот!